dilluns, 7 de gener del 2008

Moby Dick de Herman Melville

La història comença en un port balener quan Ismael que busca feina coneix un impressionant home tatuat que l'ajuda a enrolar-se en un vaixell balener. Aquell vaixell està capitanejat pel capità Ahab que no té altra obsessió que capturar Moby Dick, la fabulosa balena blanca que li va fer perdre la seva cama.

Aquesta és una novel·la de aventures molt ben escrita que pels americans bé a ser com per als castellans el Quixot. Recordo en una classe d'anglès que li vaig comentar al meu professor americà que l'estava llegint i allò va ser com parlar amb Francisco Umbral sobre el Quixot, un malson sense fí.

El meu consell és que la llegiu i la gaudi-ho com una bona novel·la marinera, si després li voleu trobar trenta mil sentits filosòfics, la meva felicitació ja que tindreu tema de conversa amb qualsevol americà mitjanament culte. Si no us agrada, mala sort, la propera potser serà millor.

Publicat originariament a book.bloc.cat el 22/06/07.

1 comentari:

Anònim ha dit...

06/07/2007, 10:06

És un dels llibres que vull llegir aquest estiu. Tot i que no sóc gaire de novel·les crec que m'entusiasmarà.
Felicitats pel blog!